Cosmos, het BNS warehousemanagementsysteem

Cosmos warehousemanagementsysteem

BNS Data Logistics ontwikkelde in 2006 haar eigen warehousemanagementsysteem Cosmos. Een informatiesysteem voor lifecyclemanagement van serialized hardware. Met dit online platform is onze klant in staat hun hardware vanuit het warehouse, tot aan de klant, terug naar het warehouse en weer voor een 2e, 3e of .. leven bij de (eind)gebruiker te sturen en monitoren. BNS vindt het belangrijk dat alle processdata toegankelijk is voor onze klanten. Voor inzage in logistieke processen, maar ook bijvoorbeeld om te gebruiken als input voor managementrapportages op het vlak van marketing- en of productmanagement. 

Warehousemanagementsysteem Cosmos

Doordat BNS met eigen programmeurs werkt zijn we flexibel en kunnen direct inspelen op de markt en klantspecifieke vragen. Cosmos geeft real-time inzicht en is overal online te gebruiken. Door deze constructie is er geen vertraging op rapportages. Daarmee onstaat inzage in actuele voorraden, orderstatus en picklijsten. Verder kan de klant met behulp van een API vanuit Cosmos software en firmware op alle serialized hardware – bijvoorbeeld modems – bijwerken en aanpassen. Klanten zien zo wat er met hun producten gebeurd, maar ook bij welke (eind)gebruikers welke hardware is afgeleverd.

De voordelen:

  • Real-time reports
    Cosmos Online levert real-time reports. Daardoor ontstaat direct inzage in het gehele logistieke proces. Van bestelling, verpakking tot het moment dat het pakket ons warehouse verlaat.
  • Multi-user-environment
    De klant maakt zelf gebruikers aan. Dus geen vertraging dus op interne processen.
  • Overzichtelijke rapportages
    Cosmos biedt overzichtelijke rapportage exports o.a. naar Calc en bijvoorbeeld Excel.
  • Advanced stock-management
    Cosmos geeft een zeer uitgebreide inzage en ruimte op sturing in voorraadbeheer. Bijvoorbeeld via ‘stock-mailer’ – een e-mail met actuele voorraadstanden.
  • Track & Trace
    De pakketten die ons warehouse verlaten zijn eenvoudig te volgen door de track & trace code. De klant heeft via het warehousemanagementsysteem inzicht in de actuele bezorgstatus van hun pakketten door middel van de track & trace code.

Weten of BNS jouw bedrijf ook kan helpen met het lifecyclemanagement proces van de hardware? Ons team helpt je graag verder. Zij zijn bereikbaar via +31(0)30 204 00 00 of info@bns.nl

Klantenservice

+31 (0)30 204 00 00
ISO

Contact

Witboom 2
4131 PL  Vianen
+31 (0)30 204 00 00
Email: sales@bns.nl

Copyrights 2019 - BNS Data Logistics B.V.