Remote IP management door Friendly / TR69

Met behulp van Friendly software komt remote IP-beheer binnen handbereik. Voor leveranciers van Internet, televisie, telefonie en Internet of Things oplossingen en producten een noodzaak om op afstand service te kunnen bieden zoals configuraties bijwerken, automatisch nieuwe apparaten toe te voegen, firmware updates en service.

The Recipe for Connectivity
Onder de noemer The Recipe for Connectivity biedt BNS in haar technisch distributie o.a. Friendly koppelingen aan. Met behulp van het BNS merkonafhankelijke warehousesysteem creëren we koppelingen met onze partners zodat basis implementatie tot en met volledige (auto)provisioning binnen handbereik komt. BNS biedt haar partners daarmee de mogelijkheid te accelereren in de markt.

friendly logoFriendly TR-069

Device & home management

Friendly Technologie levert software voor apparaatbeheer voor internet, televisie en telefonie Service providers, Internet of Things omgevingen, Machine 2 Machine en Smart Home & Office. Met Friendly zijn serviceproviders in staat om merkafhankelijkheid te vermijden en meerdere merken en soorten apparaten op één platform te beheren. Friendly biedt ondersteuning voor standaardprotocollen, zoals TR-069, OMA-DM, LWM2M, MqTT en SNMP en niet-standaard protocollen.

Met behulp van Friendly zijn beheren serviceproviders, installateurs en eindgebruikers: Routers, STB’s, RG’s, mobiele hotsports, Smart Home-hubs, sensoren en apparaten, smartphones, dongles, IP-telefoons, smart power en watermeting apparaten, medische apparaten en meer. Het Friendly-platform laat klanten eenvoudig nieuwe apparaten aansluiten, kwaliteit te monitoren, firmware op afstand te configureren en bij te werken, en ondersteuningsservices te stroomlijnen, terwijl de oplossingen op de server en gegevens (in de cloud) inzicht bieden aan serviceproviders.

Waarom Friendly?
Het meest geïnstalleerde apparaatbeheersoftwaresysteem wereldwijd
Schaalbare oplossing voor het beheren van miljoenen apparaten
Eenvoudig beheersysteem voor implementatie, integratie en gebruik van apparaten
Unieke Smart Layer-technologie die elk type apparaat eenvoudig met elkaar verbindt en beheert

Versneld toevoegen van nieuwe apparaten door unieke ‘Smart Layer’-technologie
Dankzij de unieke ‘Smart Layer’-technologie zijn dure ontwikkelings- en integratie-inspanningen bij het toevoegen van nieuwe apparaten niet meer nodig. Het bestuderen van het apparaatbeheerprotocol, het ontwikkelen van ingewikkelde scripts en deze te integreren met OSS en andere systemen is overbodig in het gebruik van Friendly. Zo wordt de Total Cost of Ownership (TCO) drastisch verlaagd.

Ondersteuning in kostenreductie
De unieke Automatic Problem Resolution-technologie van Friendly diagnosteert problemen lost deze automatisch op. Het biedt ondersteuning voor automatiseringsscripts om problemen automatisch op te lossen voordat de abonnee ondersteuning belt.

Bekroonde oplossing
Friendly Technologies ontving in 2015 de Frost & Sullivan Customer Value Leadership Award, op het gebied van apparaatbeheer, Internet of Things en Smart Home-markten. Volgens Frost & Sullivan werd Friendly geselecteerd voor deze prijs, omdat het naast klantvriendelijkheid, eersteklas producten aanbiedt die een aantoonbare winst voor gebruikers opleverd. Friendly biedt superieure gebruiksgemak voor klanten over de hele wereld.

Het Friendly TR-069 ACS-platform
Het TR-069 ACS-platform van Friendly dekt de volledige levenscyclus van services, van gecentraliseerde externe provisioning van services tot voorraadbeheer, groepsupdates, bewaking, triggeren van gebeurtenissen en automatisering van ondersteuning.

Friendly Call Center Portal
De TR-069 Call Center Portal van Friendly verlaagt de kosten van de serviceprovider door het verkorten van de doorlooptijd van supportgesprekken met probleemdiagnose op afstand en configuratie van de CPE’s van de abonnee. Via deze portal kan de CSR op afstand problemen oplossen via intuïtieve schermen en geautomatiseerde processen. De oplossing stroomlijnt ondersteuningsoproepen gedurende de hele levenscyclus van de klant – tijdens initiële configuratieapparaten en -diensten, evenals doorlopend gebruik, toenemende klanttevredenheid en minder verloop.

Friendly Event Management System (FEMS)
De CPE-apparaten die bij de eindgebruiker zijn geïnstalleerd, genereren voortdurend gebeurtenissen die aanwijzingen geven met betrekking tot potentiële problemen. Met het vriendelijke TR-069 Events Management System (FEMS) kunnen serviceproviders deze gebeurtenissen verzamelen en analyseren, alarmen genereren over potentiële problemen en lage QoS-niveaus en proactieve maatregelen nemen om deze waarschuwingen te verhelpen.

Friendly Self Support Portal
De Friendly Self Support Portal is speciaal ontworpen voor de eindgebruiker. Het maakt het op een eenvoudige manier monitoren en managen van apparaten in het huisnetwerk eenvoudig. De eindgebruiker via de portal eenvoudig aanpassen via de pc, laptop, tablet en Smartphone.

Friendly BI Report Generator
De TR-069 Business Intelligence (BI) Report Generator van Friendly maakt het mogelijk snel en betrouwbare rapporten te generen met betrekking tot de status van beheerde apparaten en hun activiteiten. Binnen de tool is het mogelijk rapportages te generen, Big Data analyses te maken, dashboards op te stellen en (statistische) verbanden in gegevensverzamelingen aantonen.

« Terug

Download klantverhaal als PDF

Klantenservice

+31 (0)30 204 00 00

Contact

Witboom 2
4131 PL  Vianen
+31 (0)30 204 00 00
Email: sales@bns.nl

Copyrights 2019 - BNS Data Logistics B.V.