Remote IP management door Friendly / TR69

Met behulp van Friendly software komt remote IP-beheer binnen handbereik. Leveranciers van Internet, televisie, telefonie en Internet of Things producten kunnen zo op afstand service bieden. Zo werken zij configuraties bij, voegen automatisch nieuwe apparaten toe, doen firmware updates en verlenen service vanuit elke gewenste locatie.

The Recipe for Connectivity

BNS biedt als onderdeel van de technisch distributiediensten o.a. Friendly koppelingen aan. Met het in huis ontwikkelde warehousemanagementsysteem Cosmos creëren we friendly koppelingen met onze partners. Daarmee komt voor hen basis implementatie tot en met volledige (auto)provisioning binnen handbereik. Door middel van het platform biedt BNS partners de mogelijkheid te accelereren in een turbulente markt.

friendly logoFriendly TR-069

Device & home management

Friendly Technologie levert software voor apparaatbeheer voor internet en telecom aanbieders. Met Friendly zijn zij in staat om merkafhankelijkheid te vermijden en meerdere merken en soorten apparaten vanuit één platform te beheren. Friendly biedt ondersteuning voor alle standaardprotocollen, zoals TR-069, OMA-DM, LWM2M, MqTT en SNMP maar ook diverse niet-standaard protocollen.

Met Friendly zijn onder andere de volgende producten te beheren:

  • Routers
  • STB’s
  • RG’s
  • Mobiele hotsports
  • Smart Home-hubs
  • Sensoren en apparaten
  • Smartphones
  • Dongles
  • IP-telefoons
  • Smart power en watermeting apparaten
  • Medische apparaten en nog veel meer.

Het Friendly-platform maakt het eenvoudig nieuwe apparaten aansluiten. Maar ook het monitoren van kwaliteit monitoren of het op afstand configureren en bijwerken van firmware is mogelijk. Daardoor is het eenvoudig ondersteuningsservice te stroomlijnen, terwijl de oplossingen op de server en gegevens (in de cloud) inzicht bieden aan serviceproviders.

Waarom Friendly?

  • Het meest geïnstalleerde apparaatbeheersoftwaresysteem wereldwijd
  • Schaalbare oplossing voor het beheren van miljoenen apparaten
  • Eenvoudig beheersysteem voor implementatie, integratie en gebruik van apparaten
  • Unieke Smart Layer-technologie die elk type apparaat eenvoudig met elkaar verbindt en beheert

Versneld toevoegen van nieuwe apparaten door middel van unieke ‘Smart Layer’-technologie

Dankzij de unieke ‘Smart Layer’-technologie zijn dure ontwikkelings- en integratie-inspanningen bij het toevoegen van nieuwe apparaten verder niet meer nodig. Het aanleren van apparaatbeheerprotocollen, ingewikkelde ontwikkeling van scripts en OSS (of andere systemen) integratie wordt overbodig in het gebruik van Friendly. Zo verlagen we de Total Cost of Ownership (TCO) drastisch.

Ondersteuning in kostenreductie

De unieke Automatic Problem Resolution-technologie van Friendly diagnosteert problemen en lost deze vervolgens automatisch op. Anders gezegd biedt het ondersteuning voor scripts om problemen automatisch op te lossen. Daardoor belt de eindgebruiker minder naar de serviceafdeling.

Bekroonde oplossing

Friendly Technologies ontving in 2015 de Frost & Sullivan Customer Value Leadership Award, op het gebied van apparaatbeheer voor de Internet of Things en Smart Home-markt. Frost & Sullivan selecteerde Friendly voor deze prijs, omdat het naast klantvriendelijkheid, eersteklas producten aanbiedt met een aantoonbare winst voor (eind)gebruikers. Anders gezegd biedt Friendly superieure gebruiksgemak voor klanten wereldwijd.

Het Friendly TR-069 ACS-platform

Het TR-069 ACS-platform van Friendly biedt een uitgebreide menukaart aan services. Het platform biedt mogelijkheden zoals:

  • Externe provisioning
  • Groepsupdates
  • (kwaliteit)bewaking,
  • Het triggeren van gebeurtenissen en ten slotte
  • Het automatiseren van service.

Friendly Call Center Portal

De TR-069 Call Center Portal van Friendly verlaagt de kosten van de serviceprovider door het verkorten van de doorlooptijd van support en klachten. Door te werken met de probleemdiagnose en CPE configuratie op afstand kan de gebruiker in de portal snel en op afstand problemen oplossen.  Zodoende ontstaat een toenemende klanttevredenheid en is er minder klantverloop.

Friendly Event Management System (FEMS)

Friendly Event Management System verzamelt data en gebeurtenissen van apparaten die bij de eindgebruiker zijn geïnstalleerd. Deze data en gebeurtenissen geven namelijk aanwijzingen met betrekking tot potentiële problemen. Met behulp van deze gegevens kan men snel problemen en lage QoS-niveaus registreren en vervolgens proactief maatregelen nemen deze te verhelpen.

Friendly Self Support Portal

De Friendly Self Support Portal is speciaal ontworpen voor de eindgebruiker. Het maakt het monitoren en managen van apparaten in het huisnetwerk dus eenvoudig.

Friendly BI Report Generator

Ten slotte zijn met de TR-069 Business Intelligence (BI) Report Generator snel en betrouwbare rapporten te genereren. Zoals:

  • Big Data analyses
  • Dashboards op te stellen
  • (Statistische) verbanden in gegevensverzamelingen aantonen.
« Terug

Download klantverhaal als PDF

Klantenservice

+31 (0)30 204 00 00

Contact

Witboom 2
4131 PL  Vianen
+31 (0)30 204 00 00
Email: sales@bns.nl

Copyrights 2019 - BNS Data Logistics B.V.