Retourlogistiek

Retourlogistiek

De retourlogistiek bij BNS behelst naast het terughalen en verwerken van producten die aan het einde van hun gebruikstermijn zijn, ook zaken als inspectie, sortering, reparatie en herverpakking. Een essentieel component in dit proces, is het verwijderen van de klantspecifieke data. Daarnaast ondersteunt BNS haar partners in klachtenafhandelingen en de administratieve en financiële verwerking van de retouren.

logocircel

Refurbishment

Producten die retourkomen, vanwege een defect of einde abonnement, neemt BNS voor u retour. Wij verwijderen privacy gevoelige data, verzorgen de meest actuele update voor firmware, testen de producten en indien mogelijk zetten we de producten in voor een 2e leven. Zodoende creëren we duurzame en kostenefficiënte oplossingen.

logocircel

Financieel voordeel

Door de levensduur van producten, en het gebruik, te verlengen ontstaat veel voordeel. Naast voordelen op het gebied van duurzaamheid en inkoop, is er voor onze partners bijvoorbeeld veel winst te halen in het uitbesteden van deze complexe logistieke processen. BNS neemt deze zorg uit handen volledig volgens de wensen en eisen van onze partners. Een tevreden eindklant staat hierin voorop. We bieden naast oplossingen op het gebied van recycling en refurbishment onder andere ook lease trajecten aan.

logocircel

Groene reputatie

De afvalstroom van consumenten en het bedrijfsleven neemt steeds verder toe, en de schadelijke effecten op het milieu ook. Er wordt een heleboel weggegooid. Dat kan anders. Daarom houden wij bij de lifecyclemanagement diensten voor onze partners rekening met de circulaire economie. We zetten in op hergebruik in refurbishment. Indien dat niet meer haalbaar is, heeft BNS ook weer circulaire oplossingen voor de afvalstroom. Zo zetten we bijvoorbeeld restmateriaal in voor het produceren van nieuwe producten.

 

In deze video legt Arnoud uit hoe wij duurzame retourlogistiek integreren in de processen van onze partners.

 

Het BNS team zoekt voor partners naar de meest efficiënte oplossing voor iedere vraag. Dat vraagt soms om een klantspecifieke oplossing. Sowieso staan de wensen en behoeften van onze partners en de (eind)gebruiker centraal. Wil je meer informatie over de opties in retourlogistiek bij BNS? Laat je gegevens achter via het onderstaande formulier of bel/mail ons op +31(0)30 204 00 00 / info@bns.nl

 

Klantenservice

+31 (0)30 204 00 00

Contact

Witboom 2
4131 PL  Vianen
+31 (0)30 204 00 00
Email: sales@bns.nl

Copyrights 2019 - BNS Data Logistics B.V.